Третій фейк, який стосується паспортів, як закордонних, так і українських, - поширюють останніми днями у соцмережах. Перші два стосувались зменшення вартості виготовлення закордонного паспорту і обов’язкової заміни українського.
Тепер мережею і в ЗМІ «гуляє» нова інформація – паспорту не дадуть, доки не складеш іспит з державної мови.
«Вже з наступного року влада збирається ускладнити процес отримання закордонних паспортів. Уряд планує ускладнити видачу паспортів українцям. Людям влаштують своєрідний екзамен на знання мови», — таку інформацію поширюють у соцмережах та деякі ЗМІ. Мовляв, ціла група провідних мовознавців та практикуючих викладачів розроблятимуть питання для цього іспиту. І наводять приклади європейських країн, де існує практика іспитів з усного чи письмового екзаменів на знання державної мови.
Українцям не потрібно складати іспит для того, щоб отримати паспорт, наголошують в управлінні міграційної служби а області. Інформація про те, що уряд планує ускладнити отримання закордонного паспорта, зокрема, що українцям, аби отримати цей документ, доведеться складати іспит з державної мови, - не відповідає дійсності.
Перелік документів, які необхідні для отримання українцями паспорта для виїзду за кордон, залишається незмінним:
- паспорт громадянина України (для осіб, що досягли 14-річного віку);
- свідоцтво про народження (у разі оформлення паспорта для виїзду за кордон вперше особі, що не досягла 14-річного віку);
- документи, що підтверджують сплату адміністративного збору, або оригінал документа про звільнення від його сплати;
- у разі оформлення паспорта особі, що не досягла дванадцятирічного віку, або особі, яка не може пересуватись самостійно у зв’язку із тривалим розладом здоров’я, що підтверджується відповідною довідкою лікувального закладу, може бути подано одну фотокартку розміром 10 х 15 сантиметрів для внесення відцифрованого зображення особи шляхом сканування;
- особи що досягли 18 років, та оформлюють паспорт громадянина України для виїзду за кордон вперше (або в порядку обміну паспорта оформленого до 2007 року) подають документ про реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків у разі його наявності.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 23 квітня 2025
Читати номер