Також на цьому слуханні допитали пожежника, який був на місці аварії, митника, який пропускав автобус на кордоні. Викликали на суд і другого водія автобуса, але він не з’явився. Водій, який був за кермом, перебуває під вартою у польському ізоляторі. На слуханні він був присутній. Про це “RIA плюс” розповіла Тамара Палащук, яка повернулася із суду з Перемишля.
Нагадаємо, ДТП, в якій загинув тернополянин Володимир Палащук, сталася в серпні 2018 року в селі Лещава Долішня, що на Підкарпатті, на так званому “серпантині смерті”. Це місце досить небезпечне, підтверджують польські правоохоронці. Тому там є обмеження швидкості - 30 км. Тоді як водій перевищив швидкість до 75 км год. Володимир Палащук разом з дружиною Тамарою їхав у подорож до Відня та Будапешта. Ця мандрівка була подарунком дружині на день народження і п'яту річницю одруження. Туристи придбали тур у тернопільській турфірмі. Організатор подорожі - львівська компанія “Аккорд-тур”, яка одразу «вмила руки» від усього що сталося. Вказавши у офіційному листі, що вони ні до чого не мають стосунку. Мовляв, є посередниками між туристами і ФОП- перевізником, готелями, страховою.
Під час судового процесу у Польщі Тамару Палащук представляють польські адвокати. На першому слуханні 22 березня водій автобуса визнав свою вину і попросив пробачення у потерпілих у аварії. За звинуваченням прокуратури, водію загрожує 5,5 років позбавлення волі і 15 років заборони на водіння на території Польщі. Обвинувачений висловив бажання добровільно понести покарання. Тамара Палащук не погодилася з цим. На її думку, обвинувачений повинен отримати максимальний термін – 12 років ув'язнення.
На засіданні 23 квітня допитували пожежника, який був на виїзді у день аварії.
- Його запитували, як себе поводив водій, - розповідає Тамара Палащук. - Проте він нічого особливо не розповів, адже не знав, хто водій. Також у суді допитували митника, який пропускав автобуси на кордоні. Він сказав, що цього дня пропустив близько 10 автобусів і нічого не пам’ятає. Його запитували чи перевіряв він технічний стан автобуса, як це роблять взагалі. Він пояснив, що якщо є питання, то відправляють автобус на так звану яму для технічного огляду. Якщо питань не було, відповідно автобус ніхто не перевіряв.
Cуддя допитував і Тамару Палащук, яка є постраждалою у цій справі.
- Допит тривав годину, – розповідає пані Тамара. - Суддя питав, де ми знайшли путівку, через яку компанію ми їхали, чому саме цю фірму обрали, чи отримала я компенсацію після аварії. Також питав, якою була поведінка водія, але під час аварії я була всередині автобуса, а водій вибіг на вулицю, я не бачила його поведінки. Хочу зауважити, що раніше польська прокуратура повідомляла, що у обох водіїв цього автобуса експертиза виявила у крові залишки наркотичних речовин, причому у другого водія, - того який не був за кермом цих залишків було більше.
Як ми вже писали раніше, відшкодування за смерть людини, передбачене страхівкою, яка входила у пакет від туроператора, мізерне. Тамара має отримати всього 2500 тис грн, але і тут не все просто.
- Щоб отримати тих 2500 грн, потрібне свідоцтво на право на спадщину, - пояснює Тамара Палащук. - Правонаслідники - я і син, виготовити одне свідоцтво коштує тисячу гривень. Тобто мені треба дві тисячі гривень, щоб отримати право на спадщину. До того ж його виготовлення – тривалий процес, який забирає багато часу та зусиль.
Наступне судове засідання у цій справі відбудеться 4 червня в Окружному суді Перемишля. «RIA плюс» і далі стежитиме за цим процесом. Далі буде..
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 23 квітня 2025
Читати номер