- Розпочався процес придбання комунального транспорту, але на це потрібен час, - повідомив міський голова Сергій Надал. - По мірі придбання ми будемо заміщати ті маршрути, які в нас найбільше "провисають". Ми отримали гарантійні листи перевізників, що вони працюватимуть за усіма умовами: згідно з графіком, працювати з електронним квитком та додатково погодились перевозити пільговиків за новими умовами. Будуть дотримуватись зобов'язань - будуть працювати. Ми маємо право розірвати угоди з перевізниками хоч завтра, і вони про це попереджені.
Актимовісти та експерти вважають, що транспортна система Тернополя в "підвішеному стані", і довго так продовжуватися не може. Саме тому зібрали круглий стіл, де обговорили основні проблеми та як їх вирішити.
- Маємо негативний досвід Львова, де також усунули приватних перевізників, - розповідає дослідник транспортної інфраструктури Іван Радкевич. - Там закупили понад 100 великих автобусів-електронів, а потім виявилась, що основна пробле проблема - відсутність водіїв. Їм підняли зарплати, але достатньої кількості набрати не можуть досі. Уявіть ситуацію: 30 новеньких автобусів просто простоюють в гаражах, ще сидіння в целофані, а посадити за кермо нема кого. Ще й через борг міської ради автобусному заводу ці автобуси арештували.
Експерти кажуть, що така ж ситуація і в Івано-Франківську. Наразі там є близько 50-ти тролейбусів. Мер заявив, що хочуть закупити стільки ж, а керівник електротрансу бідкається, що він і на тих 50 тролейбусів не може знайти водіїв, що вже говорити про 100.
- В Тернополі також проблема з водіями, - зазначає начальник відділу інформаційно-комунікаційних технологій КП "Тернопільелектротранс". - Наразі в нас на балансі є понад 60 тролейбусів,а виїжджають щодня лише 54. Деякі маршрути неможливо повністю перекрити, бо в нас також є проблема з водіями, як в і інших містах. І це незважаючи на те, що середня зарплата водія в нас зараз - 14-15 тисяч.
- Потрібно сформувати систему так, щоб для водія не мала значення ціна квитка, а для пасажирів - який перевізник надає послугу, - каже голова ТМО Української Галицької Партії Ірина Яремчук. - Ми пропонуємо створити однакові умови всіх для перевізників: як комунальних, так і приватних. На нашу думку, повністю переходити на комунальний транспорт - не дуже добре, оскільки має бути якась конкуренція. Пропонуємо зробити більш доступний ринок перевезень, і таким чином міський бюджет перестане додатково дотувати покриття збитків для комунальних підприємств. а вони някі зараз йдуть чималі суми. Порозуміння влади з самими водія. Ми сформували більшість пропозицій міській раді, а частину - центральній владі.
На жаль, незважаючи на запрошення більшість перевізників цей круглий стіл проїгнорували, тому коли буде покращення якості перевезень наразі невідомо.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 12 від 19 березня 2025
Читати номер
бурундук
Діонісій
David Starr
Volodymer
А тут з якогось дива проїзд 4 грн
бурундук reply Volodymer
Сонька reply Volodymer