Партнер рубрики Дороги і транспорт

Влада не розірвала угоди з жодним з десяти тернопільських перевізників

Влада не розірвала угоди з жодним з десяти тернопільських перевізників
  • Більше місяця тому перевізників попередили, що можуть розірвати з ними угоди.
  • Від них вимагали, щоб водії  їздили за графіком, по-новому возили пенсіонерів і всі користувалися валідаторами. Якщо не будуть цього робити - їх замінять на інших. 
  • Як влада оцінює за цей місяць роботу перевізників та що змінилось, прокоментували в управлінні транспорту та міській раді. 

"Серіал" з громадським транспортом почався одразу після нового року із запровадження  диференційованої оплати за проїзд. Ситуація щодня загострювалася - сотні роздратованих пасажирів у транспорті, черги до пунктів продажу і поповнення карток і галас у соцмережах, обурені водії, які не встигали приймати гроші і картки за проїзд, плутанина з пільговиками.

Страйк водіїв розпочався вранці 10 січня. Тоді майже всі водії не виїхали на маршрути. Містом їздило лише дві маршрутки №19, автобус №2 та всі тролейбуси.  В той день на зупинках люди скидались на таксі, яке теж викликати було непросто. 

Одні водії маршруток казали, що страйк влаштували, бо вимагають, щоб влада повернула стару систему оплати за проїзд та забрала валідатори. Інші казали, що не проти електронної оплати, але їм потрібен кондуктор. Така поведінка водіїв не на жарт розлютила владу: міська рада через скандал з електронними квитками планувала з 1 лютого розірвати договір з перевізниками. Проте тоді вдалось домовитись - 31 січня міський голова казав, що усі без винятку перевізники погодились працювати за новими вимогами: згідно з графіком, працювати з електронним квитком та додатково погодились перевозити пільговиків по-новому. 

- Тоді усі перевізники отримали попередження, що у десятиденний термін з ними розірвуть угоди, - розповідає начальник управління транспорту, комунікацій та зв’язку Ігор Мединський. - Тобто, з 1 лютого угоди мали б бути нечинними. Але пасажирів все таки потрібно було чимось возити і не створювати для них труднощів. Тим більше, що перевізники пішли на компроміс і сказали, що розуміють, що десь не втримали водіїв під контролем. Також, вони погодились возити пільговиків у необмеженій кількості з 10.00. Після обговорень, я, як начальник управління, відкликав ці попередження щодо розірвання угод. І результат непоганий. 

Чому зробили так, щоб пільговики без обмежень могли їздити саме після 10.00. Як пояснив пан Мединський, в управлінні та міській раді хотіли, щоб до 10.00 учні, студенти, люди, які їдуть на роботу мали трішки більше місця в громадському транспорті і могли комфортніше доїхати до потрібних місць. 

Чи звільнились водії 14-ого маршруту

Через кілька днів після січневого пікету - 11 січня у одній з 14-х маршруток водій розповів, що після страйку нічого не вирішилось. 

- Приїхав Мединський, сказав що ми “зачинщики”. Ми сказали, ми з тими валідаторами їздити не будемо. Він сказав: "То пишіть заяви на звільнення", - розповів водій. - От всі водії 14-го маршруту і написали. Тепер допрацьовуємо два тижні до кінця місяця, а з лютого певно маршрутки №14 взагалі не буде.

Зв’язатись з директором підприємства, яке обслуговує 14-й маршрут журналісту не вдалось. Але пан Мединський зазначив, що масового звільнення на цьому маршруті не було. 

- Можливо, було кілька водіїв, які звільнились, але це нормальне явище, - каже пан Мединський. - Щоправда, одного перевізника я особисто зобов’язав звільнити водія за порушення. Бо, коли раз порушив, другий, третій і людина не розуміє, то доводиться вдаватись до таких крайнощів, як звільнення. Закон про працю регламентує - запізнення, прогул роботи карається доганою, зняттям премії або звільненням. І це прописано у договорах. 

Коментуючи цю ситуацію, пан Мединський каже, що це був період акції протесту.

- Водії подивились, що готівка повністю зникне з їхніх рук через введений електронний квиток і тепер потрібно чекати на зарплату від перевізника, - каже пан Мединський. - Можливо, злякались. Але це нормально і зараз ситуація врегульована. Про нашу електронну систему оплати знає уся Україна і з нас беруть приклад інші міста: теж хочуть вводити е-квиток. 

Питання власного транспорту - відкрите

Після усіх непорозумінь та протестів у січні, в міській раді заявили, що хочуть запроваджувати свій транспорт, брати кредит на нього. Чи справді у місті буде новий транспорт, пояснили в прес-службі міської ради.

- Це питання не одного дня, - коментують у прес-службі. - Тернопільська міська рада планує створити єдину муніципальну транспортну систему. На одній з останніх сесій депутати дозволили КП “Тернопільелектротранс” укласти договір лізингу на придбання 50-ти автобусів. На даний момент тривають переговори з банками.

Щодо розірвання угод з перевізниками, то в міській раді кажуть, що перевізники
надсилали відповідь в управління транспорту, комунікацій та зв’язку, у якій запевнили, що виконуватимуть усі правила, які прописані у договорах. 

- З цього часу кількість трансакцій, які проводяться через систему, зросла у понад десять разів, - додають в прес-службі. - Крім того, у маршрутках почали перевозити пільговиків без обмежень після 10.00. 

На кондукторів немає грошей

Директор комунального підприємства «Міськавтотранс» Роман Торожнюк каже, що звільнилось три водія, але чи пов’язано це з пікетом і новою системою оплати не зізнається. Лиш додає, що цих людей замінили.

- Якщо чесно, то з водіями проблема - всі поїхали у Польщу шукати кращої долі, - каже пан Торожнюк. - Щодо кондукторів, то їх немає. Це зайві затрати для підприємства. А оці контролери, які тепер перевіряють наявність квитків у пасажирів, чіпляються до водіїв чому ті не видають квитків з валідаторів. А для чого тоді підприємство закупило друковані квитки і зареєструвало його у податковій? 

До слова, журналіст уже раніше зверталась в податкову з проханням роз’яснити ситуацію з реєстрацією квитків старого зразку. У податковій тоді сказали, що вперше про таке чують і квитків там не реєструють. 
 

Стежте за новинами Тернополя у: Facebook, TelegramInstagramViber та YouTube. 

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
21:00 Виносили гроші та техніку: затримали гастролерів, які обкрадали офіси на Західній Україні. Як діяла їхня схема 19:21 На Купчинського ДТП з потерпілими: не розминулися бус та легківка (ОНОВЛЕНО) 18:05 У Тернополі мешканці 32 будинків тепер мають гарячу воду цілодобово: перелік адрес 17:00 Індустріальні парки – це нові робочі місця для тернополян, працевлаштування молоді та повернення заробітчан, – Сергій Лупійчук (політична позиція) Від читача 12:56 Держпраці та служба зайнятості – за легальні трудові відносини у Гусятинському районі 16:23 Зростання "мінімалки" та підвищення зарплат вчителям та медикам: 10 фактів про проєкт Держбюджету на 2021 рік 15:45 Фото дня: ДТП на Руській, маршрутка "втратила" бампер. Чи в безпеці пасажири? photo_camera 15:04 Яким буде курс долара найближчим часом: прогноз аналітиків 14:20 Ні товару, ні грошей: семеро жителів потрапили на гачок аферистів. Як вберегтись від шахрайства 13:47 Список країн, в яких найскладніша епідеміологічна ситуація 13:11 І далі беруть лише на сидячі місця. Як тепер працюватиме громадський транспорт у Тернополі photo_camera 12:49 Які розваги організовують цього тижня для тернополян "золотого віку". Графік 12:26 Як працюватимуть школи у Тернополі та області із переходом у "помаранчеву зону" 11:50 Чи вплинув карантин на успішність учнів та скільки батьків підтримують дистанційне навчання: результати опитування 11:25 Тернопіль у «помаранчевій» зоні: продаж квитків на потяг відновили. Які напрямки поки недоступні? 11:07 Тернопільська обласна організація партії «ГОЛОС» висунула кандидатів на місцеві вибори (пресслужба партії) 10:45 Неповага до історичного місця: тернополянин пропонує демонтувати рекламний монітор з Театрального майдану 10:18 У семи школах з'явились мультифункціональні спортивні майданчики. Що вдалось реалізувати 09:51 Коронавірус: в Україні виявили ще 2675 хворих за добу. Яка ситуація в областях 09:27 На Тернопільщині майже 200 нових випадків Covid-19, 2 людей померли. Дані по районах
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up