Влада не розірвала угоди з жодним з десяти тернопільських перевізників

Влада не розірвала угоди з жодним з десяти тернопільських перевізників
  • Більше місяця тому перевізників попередили, що можуть розірвати з ними угоди.
  • Від них вимагали, щоб водії  їздили за графіком, по-новому возили пенсіонерів і всі користувалися валідаторами. Якщо не будуть цього робити - їх замінять на інших. 
  • Як влада оцінює за цей місяць роботу перевізників та що змінилось, прокоментували в управлінні транспорту та міській раді. 

"Серіал" з громадським транспортом почався одразу після нового року із запровадження  диференційованої оплати за проїзд. Ситуація щодня загострювалася - сотні роздратованих пасажирів у транспорті, черги до пунктів продажу і поповнення карток і галас у соцмережах, обурені водії, які не встигали приймати гроші і картки за проїзд, плутанина з пільговиками.

Страйк водіїв розпочався вранці 10 січня. Тоді майже всі водії не виїхали на маршрути. Містом їздило лише дві маршрутки №19, автобус №2 та всі тролейбуси.  В той день на зупинках люди скидались на таксі, яке теж викликати було непросто. 

Одні водії маршруток казали, що страйк влаштували, бо вимагають, щоб влада повернула стару систему оплати за проїзд та забрала валідатори. Інші казали, що не проти електронної оплати, але їм потрібен кондуктор. Така поведінка водіїв не на жарт розлютила владу: міська рада через скандал з електронними квитками планувала з 1 лютого розірвати договір з перевізниками. Проте тоді вдалось домовитись - 31 січня міський голова казав, що усі без винятку перевізники погодились працювати за новими вимогами: згідно з графіком, працювати з електронним квитком та додатково погодились перевозити пільговиків по-новому. 

- Тоді усі перевізники отримали попередження, що у десятиденний термін з ними розірвуть угоди, - розповідає начальник управління транспорту, комунікацій та зв’язку Ігор Мединський. - Тобто, з 1 лютого угоди мали б бути нечинними. Але пасажирів все таки потрібно було чимось возити і не створювати для них труднощів. Тим більше, що перевізники пішли на компроміс і сказали, що розуміють, що десь не втримали водіїв під контролем. Також, вони погодились возити пільговиків у необмеженій кількості з 10.00. Після обговорень, я, як начальник управління, відкликав ці попередження щодо розірвання угод. І результат непоганий. 

Чому зробили так, щоб пільговики без обмежень могли їздити саме після 10.00. Як пояснив пан Мединський, в управлінні та міській раді хотіли, щоб до 10.00 учні, студенти, люди, які їдуть на роботу мали трішки більше місця в громадському транспорті і могли комфортніше доїхати до потрібних місць. 

Чи звільнились водії 14-ого маршруту

Через кілька днів після січневого пікету - 11 січня у одній з 14-х маршруток водій розповів, що після страйку нічого не вирішилось. 

- Приїхав Мединський, сказав що ми “зачинщики”. Ми сказали, ми з тими валідаторами їздити не будемо. Він сказав: "То пишіть заяви на звільнення", - розповів водій. - От всі водії 14-го маршруту і написали. Тепер допрацьовуємо два тижні до кінця місяця, а з лютого певно маршрутки №14 взагалі не буде.

Зв’язатись з директором підприємства, яке обслуговує 14-й маршрут журналісту не вдалось. Але пан Мединський зазначив, що масового звільнення на цьому маршруті не було. 

- Можливо, було кілька водіїв, які звільнились, але це нормальне явище, - каже пан Мединський. - Щоправда, одного перевізника я особисто зобов’язав звільнити водія за порушення. Бо, коли раз порушив, другий, третій і людина не розуміє, то доводиться вдаватись до таких крайнощів, як звільнення. Закон про працю регламентує - запізнення, прогул роботи карається доганою, зняттям премії або звільненням. І це прописано у договорах. 

Коментуючи цю ситуацію, пан Мединський каже, що це був період акції протесту.

- Водії подивились, що готівка повністю зникне з їхніх рук через введений електронний квиток і тепер потрібно чекати на зарплату від перевізника, - каже пан Мединський. - Можливо, злякались. Але це нормально і зараз ситуація врегульована. Про нашу електронну систему оплати знає уся Україна і з нас беруть приклад інші міста: теж хочуть вводити е-квиток. 

Питання власного транспорту - відкрите

Після усіх непорозумінь та протестів у січні, в міській раді заявили, що хочуть запроваджувати свій транспорт, брати кредит на нього. Чи справді у місті буде новий транспорт, пояснили в прес-службі міської ради.

- Це питання не одного дня, - коментують у прес-службі. - Тернопільська міська рада планує створити єдину муніципальну транспортну систему. На одній з останніх сесій депутати дозволили КП “Тернопільелектротранс” укласти договір лізингу на придбання 50-ти автобусів. На даний момент тривають переговори з банками.

Щодо розірвання угод з перевізниками, то в міській раді кажуть, що перевізники
надсилали відповідь в управління транспорту, комунікацій та зв’язку, у якій запевнили, що виконуватимуть усі правила, які прописані у договорах. 

- З цього часу кількість трансакцій, які проводяться через систему, зросла у понад десять разів, - додають в прес-службі. - Крім того, у маршрутках почали перевозити пільговиків без обмежень після 10.00. 

На кондукторів немає грошей

Директор комунального підприємства «Міськавтотранс» Роман Торожнюк каже, що звільнилось три водія, але чи пов’язано це з пікетом і новою системою оплати не зізнається. Лиш додає, що цих людей замінили.

- Якщо чесно, то з водіями проблема - всі поїхали у Польщу шукати кращої долі, - каже пан Торожнюк. - Щодо кондукторів, то їх немає. Це зайві затрати для підприємства. А оці контролери, які тепер перевіряють наявність квитків у пасажирів, чіпляються до водіїв чому ті не видають квитків з валідаторів. А для чого тоді підприємство закупило друковані квитки і зареєструвало його у податковій? 

До слова, журналіст уже раніше зверталась в податкову з проханням роз’яснити ситуацію з реєстрацією квитків старого зразку. У податковій тоді сказали, що вперше про таке чують і квитків там не реєструють. 
 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
13:40 Помер служитель церкви УГЦК брат Анатолій Старуселець 13:10 Сім'ї, які постраждали через ворожу атаку 19 листопада, отримали сертифікати на пральні машини photo_camera 12:30 У пошкоджених будинках на вул. Василя Стуса та 15 Квітня продовжують замінювати вікна 12:00 Деталі аварії в Ступках: Volkswagen врізався в автопоїзд Від читача 12:12 Ефір на Радіо «Тернопільська хвиля» вже відбувся! 11:41 У Лозовій 32-річний мотоцикліст розбився об бетонний паркан 11:15 Уряд розширив умови програми доступної іпотеки єОселя 10:30 Тернополянка втратила шість тисяч гривень на покупці «квитка» за кордон 10:00 Воїну назавжди 30... Дружина загиблого Героя Петра Микуляка просить підтримати петицію 09:12 На Чортківщині стався землетрус. Поштовхи могли бути відчутними 09:00 Тернопільщина навколішки зустріла загиблих Героїв Олега Божка, Леоніда Брика та Володимира Сапливого play_circle_filled photo_camera 08:50 Графік відключення світла в Тернополі та області 12 грудня не застосовують 08:00 У тернопільському садку №21 триває термомодернізація: оновлюють вікна, утеплюють фасад і дах 22:00 Додому на Різдво: 16-17 грудня у Тернополі відбудеться мистецький фестиваль 21:00 На війні загинув тернополянин, пластун, Герой Андрій Буда 20:03 «Бруківку поруч з домом кладуть, а ми мерзнемо»: будинок на Стуса, 10 досі без вікон 19:00 Шахед влучив за 30 метрів від закладу: колиба «Автопорт» відновила роботу після обстрілу 18:05 Врятували кошеня з глибокого колодязя: тваринка уже в безпеці 17:20 «Витягли з-під вантажівки та рятували до приїзду швидкої». Софійці потрібна і наша допомога 16:50 Тисячу гривень «Зимової підтримки» можна буде витратити на продукти
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up