Партнер рубрики Дороги і транспорт

Влада не розірвала угоди з жодним з десяти тернопільських перевізників

Влада не розірвала угоди з жодним з десяти тернопільських перевізників
  • Більше місяця тому перевізників попередили, що можуть розірвати з ними угоди.
  • Від них вимагали, щоб водії  їздили за графіком, по-новому возили пенсіонерів і всі користувалися валідаторами. Якщо не будуть цього робити - їх замінять на інших. 
  • Як влада оцінює за цей місяць роботу перевізників та що змінилось, прокоментували в управлінні транспорту та міській раді. 

"Серіал" з громадським транспортом почався одразу після нового року із запровадження  диференційованої оплати за проїзд. Ситуація щодня загострювалася - сотні роздратованих пасажирів у транспорті, черги до пунктів продажу і поповнення карток і галас у соцмережах, обурені водії, які не встигали приймати гроші і картки за проїзд, плутанина з пільговиками.

Страйк водіїв розпочався вранці 10 січня. Тоді майже всі водії не виїхали на маршрути. Містом їздило лише дві маршрутки №19, автобус №2 та всі тролейбуси.  В той день на зупинках люди скидались на таксі, яке теж викликати було непросто. 

Одні водії маршруток казали, що страйк влаштували, бо вимагають, щоб влада повернула стару систему оплати за проїзд та забрала валідатори. Інші казали, що не проти електронної оплати, але їм потрібен кондуктор. Така поведінка водіїв не на жарт розлютила владу: міська рада через скандал з електронними квитками планувала з 1 лютого розірвати договір з перевізниками. Проте тоді вдалось домовитись - 31 січня міський голова казав, що усі без винятку перевізники погодились працювати за новими вимогами: згідно з графіком, працювати з електронним квитком та додатково погодились перевозити пільговиків по-новому. 

- Тоді усі перевізники отримали попередження, що у десятиденний термін з ними розірвуть угоди, - розповідає начальник управління транспорту, комунікацій та зв’язку Ігор Мединський. - Тобто, з 1 лютого угоди мали б бути нечинними. Але пасажирів все таки потрібно було чимось возити і не створювати для них труднощів. Тим більше, що перевізники пішли на компроміс і сказали, що розуміють, що десь не втримали водіїв під контролем. Також, вони погодились возити пільговиків у необмеженій кількості з 10.00. Після обговорень, я, як начальник управління, відкликав ці попередження щодо розірвання угод. І результат непоганий. 

Чому зробили так, щоб пільговики без обмежень могли їздити саме після 10.00. Як пояснив пан Мединський, в управлінні та міській раді хотіли, щоб до 10.00 учні, студенти, люди, які їдуть на роботу мали трішки більше місця в громадському транспорті і могли комфортніше доїхати до потрібних місць. 

Чи звільнились водії 14-ого маршруту

Через кілька днів після січневого пікету - 11 січня у одній з 14-х маршруток водій розповів, що після страйку нічого не вирішилось. 

- Приїхав Мединський, сказав що ми “зачинщики”. Ми сказали, ми з тими валідаторами їздити не будемо. Він сказав: "То пишіть заяви на звільнення", - розповів водій. - От всі водії 14-го маршруту і написали. Тепер допрацьовуємо два тижні до кінця місяця, а з лютого певно маршрутки №14 взагалі не буде.

Зв’язатись з директором підприємства, яке обслуговує 14-й маршрут журналісту не вдалось. Але пан Мединський зазначив, що масового звільнення на цьому маршруті не було. 

- Можливо, було кілька водіїв, які звільнились, але це нормальне явище, - каже пан Мединський. - Щоправда, одного перевізника я особисто зобов’язав звільнити водія за порушення. Бо, коли раз порушив, другий, третій і людина не розуміє, то доводиться вдаватись до таких крайнощів, як звільнення. Закон про працю регламентує - запізнення, прогул роботи карається доганою, зняттям премії або звільненням. І це прописано у договорах. 

Коментуючи цю ситуацію, пан Мединський каже, що це був період акції протесту.

- Водії подивились, що готівка повністю зникне з їхніх рук через введений електронний квиток і тепер потрібно чекати на зарплату від перевізника, - каже пан Мединський. - Можливо, злякались. Але це нормально і зараз ситуація врегульована. Про нашу електронну систему оплати знає уся Україна і з нас беруть приклад інші міста: теж хочуть вводити е-квиток. 

Питання власного транспорту - відкрите

Після усіх непорозумінь та протестів у січні, в міській раді заявили, що хочуть запроваджувати свій транспорт, брати кредит на нього. Чи справді у місті буде новий транспорт, пояснили в прес-службі міської ради.

- Це питання не одного дня, - коментують у прес-службі. - Тернопільська міська рада планує створити єдину муніципальну транспортну систему. На одній з останніх сесій депутати дозволили КП “Тернопільелектротранс” укласти договір лізингу на придбання 50-ти автобусів. На даний момент тривають переговори з банками.

Щодо розірвання угод з перевізниками, то в міській раді кажуть, що перевізники
надсилали відповідь в управління транспорту, комунікацій та зв’язку, у якій запевнили, що виконуватимуть усі правила, які прописані у договорах. 

- З цього часу кількість трансакцій, які проводяться через систему, зросла у понад десять разів, - додають в прес-службі. - Крім того, у маршрутках почали перевозити пільговиків без обмежень після 10.00. 

На кондукторів немає грошей

Директор комунального підприємства «Міськавтотранс» Роман Торожнюк каже, що звільнилось три водія, але чи пов’язано це з пікетом і новою системою оплати не зізнається. Лиш додає, що цих людей замінили.

- Якщо чесно, то з водіями проблема - всі поїхали у Польщу шукати кращої долі, - каже пан Торожнюк. - Щодо кондукторів, то їх немає. Це зайві затрати для підприємства. А оці контролери, які тепер перевіряють наявність квитків у пасажирів, чіпляються до водіїв чому ті не видають квитків з валідаторів. А для чого тоді підприємство закупило друковані квитки і зареєструвало його у податковій? 

До слова, журналіст уже раніше зверталась в податкову з проханням роз’яснити ситуацію з реєстрацією квитків старого зразку. У податковій тоді сказали, що вперше про таке чують і квитків там не реєструють. 
 

Новини за темою Читайте також
Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Тернополя за сьогодні

21:10 Тернопільська "Нива" на вихідних проведе заключний матч року 20:30 Видати дебютну книгу «Серце на долоні» Мирославу Стульківську спонукала її начальниця 20:01 “Ліки всередині нас”: у Тернополі - перший банк донорів кісткового мозку в Україні. Як долучитись 19:03 Війна за парк: міськрада хоче заміни суддів у справі дачників з "Аляски" Від читача 23:40 Постраждалі інвестори. Які рішення від держави? 18:29 "Люди забувають, що йде війна": учасник Революції Гідності та доброволець описав один день з передової 18:02 Дві вулиці на "Дружбі" залишаться без світла 17:17 25 протоколів за день - за перевищення швидкості. Де стоятимуть з TruCam 16:45 Вандалізм: інклюзивний дитмайданчик в парку ще не відкрили, а вже понищили photo_camera 16:02 Рятувальники попереджають про ожеледицю та сильний вітер 15:15 У Центрі екстреної медичної допомоги старий-новий керівник 14:54 Оперативники затримали крадіїв-гастролерів з Волині, які "наслідили" у кількох районах play_circle_filled photo_camera 14:30 "Вони заплатили за Україну надто велику ціну": День Гідності і Свободи у Тернополі photo_camera 14:09 Після вечері прокинувся, а поруч ні дівчини, ні мобілки 13:35 У Збаражі на смерть збили жінку 13:03 Безкоштовна вистава та розмова про сімейні цінності: понад 50 акторів завітали до Тернополя play_circle_filled photo_camera 12:50 Ціну гідності і свободи у фото та документах показали у обласному держархіві 12:36 Про що говорили рідні Героїв Небесної Сотні із Сопелем та Надалом photo_camera 12:05 Як святкують іменини відомі тернопільські Михайли 11:22 На Jazz Bez до Тернополя приїдуть виконавці з США, Німеччини, Африки: чим дивуватимуть
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Афіша та квитки на Moemisto.ua Афіша:
keyboard_arrow_up