Єгиптяни славляться вмінням робити бізнес красиво. Деякі їх підприємницькі прийоми заслуговують овацій
У кожній туристично розвиненій країні торгівля є прибутковою справою. Щоправда, чим вигідніший цей бізнес, тим конкурентніші умови створені на цьому ринку. Тому бізнесмени намагаються вигадати свої специфічні прийоми, як привабити клієнта. На цьому позначаються місцева культура і традиції. Особливо екзотичними і цікавими є арабське вміння робити бізнес. Кореспондент “RIA плюс” дізналася кілька секретів успішного бізнесу у Єгипті. Деяким з цих прийомів варто повчитися навіть українським підприємцям.Головне — привернути увагуЄгипетська культура, як і арабська в цілому, славиться вмінням тонкого підходу до справи. Власне, саме так роблять свій бізнес місцеві торгаші. Гроші у Єгипті роблять переважно на торгівлі сувенірами чи прикрасами та на кафе, які там називають кафе-шоп. Через розмаїття усіх цих закладів і скупчення в одному місці біля кожного з них стоять так звані зазивали. Це — люди, які тонко знають людську психологію. Вони на око можуть визначити не лише національність людини, аби знати якою мовою до неї звернутися, але і її бажання та кількість коштів у гаманці. — Найважливіше — це привернути увагу людини, яка прогулюється повз магазин, — ділиться своїми секретами завоювання клієнта власник магазину парфумів ринку “Фантазія” в Шарм-ель-Шейх Мухамед. — Для російських та українських туристів іноді спрацьовує спосіб, коли пізно ввечері сказати їм “Доброє утро”. Якщо людина вперше у Єгипті і лише кілька днів у нас, вона реагує миттєво — зауважує, що я говорю неправильно і треба казати “Доброй ночі”. Але я вже неопосередковано привернув її увагу і можу йти в атаку, тобто пропонувати товар.Також використовують доволі традиційний спосіб, коли підходять до туриста і просять написати рекламу російською мовою. Для цього пропонують зайти у магазин і сісти. Все — половина справи зроблено. Залишається лиша правильно і ненав’язливо продати товар.Створити сімейну атмосферу Власне продати — це теж своєрідне мистецтво і кожен продавець намагається зробити це по-своєму. У цьому випадку все залежить від специфіки товару. який пропонує він. Приміром, якщо у магазині продають вбрання для танцю живота, його власник обов’язково спочатку запропонує наче для власного задоволення людини приміряти такий одяг. При цьому дзеркало розміщають у магазині так, щоб позаду клієнта був гарний краєвид. — Просувати товар потрібно красиво, щоб людина отримала задоволення від самого процесу придбання, — зауважує власник сувенірної крамниці у “Олд маркет” Шарм-ель-Шейх Ібрагім. — Тому, коли я бачу гарну жінку, намагаюся їй запропонувати такий фасон і колір, який би пасував саме їх. При цьому, якщо вона з подругою, я пропоную одне, а якщо з чоловіком — інше. Під час таких примірянь власники крамниць полюбляють фотографуватися з клієнтами і навіть пропонують потанцювати з ними. Втім, головним принципом у стосунках між покупцем і продавцем у Єгипті є бажання створити теплі родинні стосунки. У кожному магазині, куди завітає турист, йому завжди запропонують арабську каву або бедуїнський чай. І неважливо, де розташована сама крамниця — на звичайному вуличному ринку чи у торговому центрі. Іноді власники маленьких магазинів пропонують своїм клієнтам навіть безкоштовоно спробувати кальян.— Все ми робимо для того, аби створити сімейну атмосферу, — стверджує власник магазину сувнірів на ринку “Фантазія” Джозеф. — Ми садимо клієнтів на диванчик у магазині за зручним столиком і намагаємося спочатку вести не вимушену розмову. Розпитуємо про те, звідки родом. коли приїхали, де зупинилися. Намагаємося допомогти чи просто дати якусь пораду щодо проживання у нас, якщо людина цього потребує. Лише тоді, оли відч4ваєш, що людина до тебе ставиться з довірою, починаєш її розпитувати, що б її зацікавило.Втім, деякі власники магазинчик намагаються просто спекулювати на своїй гостинності. Після смачного чаю і приємної розмови деяким клієнтам просто незручно піти з пустими руками. А якщо тобі ще й запропонують скидку, виходиш з крамниці задоволений.Зрештою, єгипетські торгаші, які працюють саме у готельних містах, намагаються бути для туристів не просто продавцями, а й друзями. Вони добре пам’ятають імена своїх покупців, навіть якщо не бачили їх кілька тижнів. А щойно побачать поблизу свого магазину чи кафе-шоп, радо вибігають і вітають. А таке ставлення вже до чогось та й зобов’язує.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.