Чергові скарги на погану роботу сервісу онлайн-запису на прийом до лікарів у міській дитячій поліклініці посипалися в одній із батьківських груп у соцмережах. Тернополяни скаржаться, що у графіку своїх дільничних часто не знайти вільної клітинки, а з вузькими спеціалістами взагалі проблема. Щоб потрапити до них – потрібно оплатити "додаткове навантаження" лікаря у терміналі.
Чи справді за прийом потрібно платити і чому, з’ясовували "20 хвилин".
Чи справді за прийом потрібно платити і чому, з’ясовували "20 хвилин".
- Самостійно записатися до спеціаліста не можна, лише через дільничного педіатра. А його календар дає можливість запису лише тоді, коли той у настрої. Зранку календаря на день ще немає, а увечері уже відсутні місця. І так багато разів. У поліклініці сказали, що спеціаліст прийме в «живій черзі», а коли прийшла на прийом, то вже наголосили, що «приймемо, якщо оплатите у терміналі», - скаржиться тернополянка.
Інші батьки дивуються: чому потрібно платити за послуги і що це таке "додаткове навантаження лікарів", чи справді немає промахів у онлайн-записі, чи ті вільні місця у графіку навмисне відсутні. А, може, таким чином вирішили "виконувати план із поповнення рахунків через термінал", запитують батьки.
Ці та інші питання журналістка "20 хвилин" адресувала директору Комунального некомерційного підприємства "Тернопільська міська дитяча комунальна лікарня" Андрію Артимовичу.
- Діє програма державних гарантій, якщо пацієнт іде не по маршруту пацієнта (спочатку до дільничного педіатра, а той вже його скеровує до спеціаліста), мусить самостійно оплачувати отримані ним послуг. Якщо людина хоче отримати медичну допомогу безкоштовно (ми не говоримо про невідкладну), то повинна пройти усі рівні програми. Тобто для початку, повторюся, варто звернутися до свого сімейного лікаря, із яким укладена декларація, - пояснює він.
Лікар має прийом, у нього чітко розпланований час на кожного пацієнта.
- Ми відходимо від практики, коли під дверима стоїть 100 людей, і спеціаліст не може піти додому, поки не прийме кожного. Величезні черги зникли, є цивілізована практика, яка вже давно працює у всьому світі. Звісно, не без проблем. Є нестача кадрів, наприклад, ортопедів. Але з часом, надіюся, ми вирішимо цю проблему, - продовжує Андрій Артимович.
Тарифи на платні медичні послуги затверджені наказом відділу охорони здоров'я та медичного забезпечення від 23 квітня 2019 року. Вони – для іногородніх, адже фінансування витрат цих закладів наразі здійснюється з міського бюджету. Також медичні послуги є платними для іноземців. У холі міської дитячої поліклініки є термінал, де можна здійснити оплату. Але все одно на прийом до лікаря потрібно записатися в реєстратурі.
Ціни на медичні послуги в кожній лікарні різні. Адже там працюють лікарі з різними категоріями, відповідно, у них і різні зарплати. Плюс різниця у витратах, які несуть заклади. Тому в переліку бачимо невідповідності - для поліклініки одна вартість, для лікарні - інша.
З 1 січня, додає Андрій Артимович, без направлення сімейного лікаря буде платним і перебування у стаціонарі. Держава готова повністю покривати всі витрати на медичне обслуговування громадянам України, але є визначений регламент дій, яких потрібно дотримуватися. Більше про зміни, які на нас чекають, у наступних публікаціях.
Якщо за прийом у вузьких спеціалістів, які приймають у порядку "живої черги" без направлення педіатра, треба платити самостійно, то з дільничними педіатрами ситуація інакша.
- Педіатри грошей не беруть. А якщо такі випадки є, прошу повідомити, і лікар буде звільнений з роботи. Прийом у лікаря відбувається винятково через онлайн-запис або "живий" запис через реєстратуру. Якщо є необхідність, аби лікар прийняв людину саме в той день, коли уже немає місця у графіку, то пацієнт може узгодити з ним ці питання індивідуально. Медик на власний розсуд приймає рішення, чи може він прийняти хворого. Як правило, черга не є настільки щільна, що в ній не можна знайти місця, - наголошує пан Артимович.
Крім того, цілодобово працює черговий педіатричний кабінету приміщенні міської дитячої лікарні (вул. Клінічна, 1а) та в інфекційному відділенні міської дитячої лікарні (вул. Купчинського, 14). За потреби чи вдень чи вночі сім днів на тиждень можна звернутися сюди за допомогою.
В екстрених ситуаціях потрібно викликати швидку.
Перебоїв у роботі системи онлайн-реєстратури немає, переконаний пан Артимович. Усі технічні проблеми працівники одразу вирішують. Задля експерименту журналістка "20 хвилин", ввійшовши у систему, переглянула, чи можливо записатися на прийом до різних дільничних педіатрів. У декого на той чи інший день-два усі години були зайняті, але здебільшого вільні клітинки у графіках усе-таки є. Скріни прикріпляємо.
Якщо у вас виникли проблеми із записом до лікаря чи інші незрозумілі ситуації, повідомте про це на гарячу лінію: 096 510 43 06. Керівництво обіцяє вирішити питання на користь споживачів послуг.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 19 від 7 травня 2025
Читати номер