Тендер на закупівлю проводило КП "Тернопільелектротранс", переможцем якого стала чеська фірма ZEDEXO s.r.o.
- Вартість одного автобуса 20 400 євро. Так, кошти на це виділяє міська рада. Але, якщо коштів не буде, то не буде закупівлі, - повідомив директор КП "Тернопільелектротранс" Андрій Мастюх.
Згідно з оприлюдненим договором, автобуси, які купуватиме Тернопіль, є користованими, не раніше 2007 року випуску і можуть вміщати не менше 80-ти пасажирів. Догорів діятиме до 31 грудня 2019-ого року. А відповідно до оприлюдненої документації конкурсних торгів, термін поставки автобусів до 30 вересня 2019-ого року.
Згідно з тією ж документацією, спершу збирались закупити 10 автобусів, які мали б поставити до 28 лютого 2019-ого року. А 27 вересня в протокол внесли зміни і кількість автобусів зросла вдвічі. А термін поставки - до 30 вересня 2019-ого.
В одному із додатків є і технічні характеристики автобусів MAN, які збирається купити місто.
В міській раді на запитання чи уже виділили з бюджету якісь кошти на ці автобуси відповіли, що поки що підписали договір.
Нагадаємо, питання про створення єдиної муніципальної транспортної компанії Тернополя особливо актуальним стало в січні 2018-ого року після страйку водіїв маршруток через запровадження електронного квитка. Тоді йшлось і про звільнення водіїв, і про розірвання угод з перевізниками.
А у листопаді ситуація загострилась. Тернополяни влаштували транспортне віче. Спершу 30 жовтня підняли тарифи на проїзд в громадському транспорті до 8-ми грн у тролейбусах та 9-ти у маршрутках. І хоча, влада досі апелює тим, що така вартість проїзду мала бути лише при готівковому розрахунку, з електронним проїзним дешевше - 6 та 7 грн, а з персоніфікованою карткою ще дешевше - 5 та 6 грн. І взагалі, трирівневу систему оплати запровадили для того, щоб вивести готівку з маршруток. Але тернополяни вирішили, що такі тарифи занадто високі для Тернополя та того сервісу, який надають перевізники. Люди 4 листопада вийшли на транспортне віче, а 5 прийшли під міську раду. В той же день виконком міської ради скасував прийняті 30 жовтня тарифи. А наступного дня маршрутки не виїхали. Потім було кілька засідань профільних депутатських комісій. Питаннями тарифів займалась аудиторська фірма, а 15 листопада виконком міської ради, про який повідомили лише деякі ЗМІ, прийняв нові тарифи.
Під час усіх цих подій постійно виникало питання і про розірвання договорів з перевізниками, і про єдину муніципальну транспортну компанію Тернополя. Зараз у місті є чотири низькопідлогових автобусів. На запитання, коли з'являться інші автобуси, у міській раді відповідали, що виділені на це кошти поки спрямували на виплату зарплат вчителям та медикам.
Кошти на зарплати та нову транспортну мережу, як вважають у міській раді, можна отримати з продажу приміщення колишнього ресторану "Україна", що на бульв. Т.Шевченка. Про це йшлось під час позачергової сесії міської ради у середу, 14 листопада. Згідно із незалежною експертизою, вартість приміщення на бульв. Шевченка, де зараз працює кілька закладів, не менше 30 млн грн. Тоді міський голова заявив, що КП "Тернопільелектротранс" провів тендерну процедуру і є можливість розпочати закупівлю двадцяти автобусів для створення єдиної комунальної транспортної компанії міста.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 18 від 30 квітня 2025
Читати номер
І найголовніше - по закону автобус Ман а 21 не метан- бензин не відповідає вимогам євро 5!