Відколи в Тернополі запровадили електронну систему оплату проїзду, вилізло багато питань. Одне з них – які саме квитки повинні видавати водії? Адже, контролери, які працюватимуть у громадському транспорті, будуть штрафувати пасажирів-«зайців», які не мають талонів.
Щоб перевірити, як справно працюють водії маршруток, журналіст «20 хвилин» щоразу під час розрахунку готівкою просила дати їй квиток. Зауважимо, що більшість пасажирів цього не роблять. Цікаво, що у різних маршрутках журналістові видавали різні квитки – і старого зразка, де пише, що проїзд 5 грн, і нового – з валідатора. На питання, чому така різниця і чи справді штрафуватимуть за відсутність валідованого квитка, один з водіїв впевнено відповів, що ніхто нікого штрафувати не буде, писати можуть багато чого, але це ще нічого не означає.
До речі, такі випадки у громадському транспорті непоодинокі. Про це розповідають і читачі.
- Зранку 15 січня водій автобуса №6 видав на моє прохання квиток, але звичайний, - говорить тернополянка Ірина. - Я спитала, чому такий, а не з валідатора. Водій відповів: «А для чого тоді мені видавали ті талони? Щоб я на них дивився?». Ще одній пасажирці теж видав звичайний талон. Решта людей, які розраховувались готівкою, певно, за звичкою квитка не просили.
В аналогічну ситуацію потрапила й інша тернополянка Наталія.
- 15 січня в обід їхали в маршрутці №14, усім пасажирам, які просили квиток, водій видавав талони старого зразка, - наголошує вона. – Одна з жінок навіть посварилась з ним, наполягла, аби він видав квиток з валідатора, бо їй треба відчитатися на роботі. У відповідь водій обурювався, мовляв, яка вам різниця. А в мене взагалі вимагав розрахуватись готівкою, бо нібито на електронному квитку немає коштів, хоча я поповнила його за 5 хвилин до поїздки і мала чек. Оскільки поспішала і була з дітьми, то не мала наміру виходити і на морозі чекати з малечею на інший автобус. Довелось платити готівкою.
Нагадуємо, що не лише в тролейбусах, а і маршрутних автобусах тепер працюватимуть контролери. За безбілетний проїзд – штраф у 20-ти кратному розмірі.
Про те, який квиток насправді є легітимним, розповів директор ТОВ «Системний зв’язок» Віталій Васильків.
- Тернополяни повинні вимагати у водіїв лише квитки з валідатора. Відколи працює автоматизована система оплати проїзду, тільки такі талони є дійсними, старі квиточки чи інші папірці – це сувеніри, які не мають законної цінності, - акцентує він. – Водії, які переконують, що різниці немає, обманюють пасажирів. Коли по маршрутках підуть контролери, вони будуть вилучати недійсні талони та роз’яснюватимуть тернополянам, що квитки тепер мають бути лише з валідатора.
На рахунок перебоїв із зарахуванням коштів на електронний квиток, як сталося у випадку пані Наталії, їх немає, запевняє Віталій Васильків.
- У стаціонарних пунктах поповненнях гроші на електронний квиток зараховуються миттєво, лише у випадку віддаленого поповнення, тобто через Інтернет, вони можуть надходить на рахунок у кінці дня, - пояснює він. – Тому в даному випадку водій говорив неправду. Якщо в нього не працює обладнання, згідно із законом, він повинен не брати більше пасажирів. Якщо ж погодився взяти людину – значить везе її за власний рахунок.
Начальник управління транспорту, зв’язку та комунікацій міськради Ігор Мединський додав, що відсьогодні в маршрутках їздитимуть контролери. Вони допоможуть вирішити багато гострих питань. Крім того, міська рада направила звернення у фіскальну службу та правоохоронні органи для залучення їхніх працівників. Вони зможуть виявляти порушення та притягувати недобросовісних водіїв до відповідальності.
Зі всіма скаргами тернополяни можуть звертатися або в ТОВ «Системний зв'язок», або в управління транспорту.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Карткова система розрахунку це не АСООП. Це банківська операція. Для цього не потрібна "картка турка". Далі пояснюю, чому ціна "Картки тернополянина" завищена в 3-4 рази. «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління», предмет закупівлі: Код за ДК 021:2015 30160000-8 Магнітні картки; лот 1 – картки безконтактні неперсоналізовані карти - 30 000 шт., лот 2 – картки безконтактні ПЕРСОНАЛІЗОВАНІ карти - 50 000 шт. ТОВ "СИМБОЛ СИСТЕМС" погодилося продати ці картки житомирянам за 825 тис. грн. Житомирськи тролейбусники спочатку прийняли пропозицію, потім відхилили (бо мали справу з шахраями?). Після цього "полтіннік" вирішив "передати в концесію" ТОВ "СИМБОЛ СИСТЕМС" тернопільську "біомасу" та заробити на ній 2,65 млн грн! Називається ця афера "електронний квиток" "карта тернополянина". Рахуємо вартість лотів "за полтінніком": неперсоналізовані 30000*20грн=600 тисяч + персоналізовані 50000*57грн=2 млн 850 тис. Ітого "полтіннік" поімел власників "карток тернополянина" на 2 млн 625тис. грн. Середня ціна вашого квитка (документація Лоту UA-2017-06-27-001364-b вам в поміч) могла б бути 10 грн 31 коп, фактично - 43.13. Тобто на кожному квитку вас нагріли на 32 грн 82 коп.
Посилання на джерело: https://te.20minut.ua/Vid-Chytachiv/afera-shob-net-tak-da-punkti-popovnennya-elektronnih-proyiznih-kvitkiv-10666785.html
Нічим то лисе падло не гребує, аби лиш вірвати бабла. Зато як вдягне вишиванку, як вдарить себе в груди, як скаже, який він патрійот, то й знову бидло його вибере.
між іншим, як виявилось
А насправді виходить так людина спішить на роботу,водій їй каже що не може видати талон(або видає підробний), брати безкоштовно ніхто нікого не буде виходьте з маршрутки(термінали ніколи не будуть працювати, а другі люди кинуть 5грн. і поїдуть).Чому я маю просити щоб мені надали послугу якісно і з талоном про оплату на мою думку це обовязок перевізника.