- Адміністрація не впливає на тарифи, але може звернутись до Антимонопольного комітету з проханням перевірити законність збільшення вартості проїзду. Щоправда, лише після звернення громади.
- На конкурс можуть подати документи всі перевізники. В області таких понад 400, які мають 870 автобусів.
Тернополяни нарікають на подорожчання вартості міжміського проїзду.
В облдержадміністрації підтвердили ріст ціни за проїзд. Однак, запевняють: впливати на тарифи не можуть.
- Ми справді є замовниками, формуємо маршрути, проводимо на них конкурси і колись впливали на тарифи, - підтвердив перший заступник голови облдержадміністрації Іван Крисак. - На сьогодні ця функція з нас знята. Тарифи економічно обґрунтовує сам перевізник. Впливати на зміни тарифів може Антимонопольний комітет, який має право втрутитись і вказати перевізникові, якщо цей тариф завищено.
Якщо перевізники переконають Антимонопольний комітет в обґрунтованості тарифу – той залишиться. Ні – штрафуватимуть і змусять зменшити, запевнив посадовець.
- Обласна адміністрація й надалі формує маршрути, - пояснив Іван Крисак. – Скажімо, громада чи районна адміністрація звертається до нас, бо два центра А і Б треба з’єднати маршрутами. Ми розглядаємо, вивчаємо відстань, потребу у кількості маршрутів в день, коли ходитиме транспорт, щоб не «накладалось» з іншими маршрутами. Потім формуємо маршрут.
Після цього оголошується конкурс, на який можуть подати документи всі перевізники. В області таких понад 400, які мають 870 автобусів.
- Приймаємо документи, термін розгляду приблизно місяць, - повідомив Іван Крисак. - Є в нас конкурсна комісія. Публічно – під запис, у присутності перевізників, йде розкриття пропозицій. І визначаємо, хто є переможцем.
В обладміністрації запевняють, що стежать за процесом перевезення. І вже мають інформацію, що перевізники почали піднімати тарифи.
- До нового року ціна була 49 коп за 1 км, - каже Іван Крисак. – Наразі підняли до 62 коп за 1 км без урахування ПДВ. Багато це чи мало – залежить від багатьох чинників.
Перевізники більш як рік цін не піднімали, каже посадовець. А на вартість проїзду впливає ріст зарплат, вартості нафтопродуктів, автобусів та комплектуючих.
- Стверджувати, чи це велика ціна - не можу, - каже Іван Крисак. - Буде звернення від громади – ми скористаємось правом, звернемося до Антимонопольного комітету і все перевіримо. Та примусимо показати обґрунтування, звідки вони взяли ту ціну. Наразі ніхто не скаржиться.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.