Нову транспортну модель Тернополя презентували 17 грудня 2018-ого. За неї київській компанії з міського бюджету заплатили 1 400 000 грн. Як використовує цю модель міська влада дізнавалася "20 хвилин".
Нагадаємо, у липні 2018-ого управління транспорту, комунікацій та зв’язку через систему Prozorro провело тендер на проведення опитування та обстежень, розробку транспортної моделі Тернополя і формування маршрутної мережі громадського транспорту. Перемогла компанія - представництво Dornier Consulting International GmbH в Україні. Ціна питання - 1 400 000 грн. Дослідження для створення нової транспортної моделі проводили студенти кафедри транспортних технології та механіки Тернопільського техуніверситету (ТНТУ) протягом десяти днів у вересні. Представили свої напрацювання представники компанії 17 грудня. Тоді були присутні міський голова, представники профільних депутатських комісій, перевізники, представники управління транспорту.
Представники компанії пропонують забрати з мережі 7 маршрутів. Зокрема, №7, 10, 21, 24, 25, 28, 34, бо вони дублюються тролейбусними та автобусними маршрутами. Ще пропонують змінити маршрут восьми маршруток. Зокрема, пропонують змінити маршрут №2 так, щоб маршрутка не їздила в Білу та на “Дружбу”. А маршрут №4 змінити так, щоб сполучити “Новий світ” із “Сонячним” та “Східним”. Маршруткам №9 пропонують виїжджати лише вранці у години-пік і, щоб на маршруті був один автобус.
Маршрут №7 пропонують об’єднати із 12-ою маршруткою. Змінити маршрут №15 та зняти №25 та ін. Були ще пропозицію щодо змін транспортних розв’язок в місті.
Голова профільної депутатської комісії Іван Зінь вважає, що деякі з пропозицій досить доречні
- Одна із - зробити смугу на якій завжди буде “зелене світло”, - каже Іван Зінь. Щоб громадський транспорт, який їхатиме нею не зупинявся на світлофорах. Загалом вони зробили великий об’єм роботи. Щоправда, сума, яку заплатили компанії, як на мене, завелика. До того ж дослідження проводили студенти. Можливо, я помиляюся.
Один із перевізників, який був присутній на презентації моделі - КП “Міськавтотранс”. Заступник директора КП Андрій Кучерак каже, що досліджуючи транспортну модель, представники компанії провели велику роботу, але деякі із їхніх пропозицій недоречні.
- Маршрут №15 вони хочуть продовжити до Кутківців і зменшити до п’яти машин, - каже пан Кучерак. - Якщо так зробити, то інтервал між маршрутками буде збільшений до 12-15 хвилин і навантаження буде катастрофічним. Для людей це буде незручно, бо в години-пік пасажири не влізуться. Ще вони хочуть зняти 25 маршрут. Якщо він зараз пропускає одну ходку, то вже маса скарг.
З моменту презентації пройшло трохи більше місяця. Самої презентації на загал так і не показали. Що зараз із транспортною моделлю, які представляли журналісти поцікавилися у міській раді.
- Зараз, керуючись цими напрацюваннями, управління транспорту, комунікацій та зв’язку формує кінцевий варіант маршрутної мережі та буде виносити його на розгляд виконавчого комітету, - каже начальник відділу зв'язків з громадськістю та засобами масової інформації Мар’яна Зварич. - Уже на основі нової транспортної мережі буде оголошений конкурс на вибір перевізників.
Щодо транспортної моделі, то вона використовується і управлінням транспорту, і управлінням ЖКГ для формування організації дорожнього руху на різних ділянках.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 19 від 7 травня 2025
Читати номер
-на базарі вже є така смуга...