Лише чотири гривні коштує година паркування на тернопільських парковках. А ось навіть п’ятихвилинна парковка на зупинках громадського транспорту може коштувати водіям від 255 до 340 гривень. Згідно з правилами, зупинятися легковим авто можна не ближче, ніж за 30 метрів від зупинки
- Я так розумію, що зупинка громадського транспорту має бути саме для громадського транспорту, а не для всіх, кому заманеться, - розповідає тернопільський водій Ростислав Остап’юк. - Невже люди не розуміють, що зупиняючи чи паркуючи власне авто на зупинці громадського транспорту, вони тим самим створюють перешкоди для водіїв маршруток і тролейбусів. А далі починається ланцюгова реакція - водій маршрутки немає місця на зупинці, тому зупиняється за її межами і таким чином перекриває рух для решти транспорту. А потім ще й дивуються, чому у нас так затори в місті.
За словами водія, у Тернополі дуже часто бувають припарковані автомобілі на зупинці біля залізничного вокзалу.
- Звичайно, що біля вокзалу цим грішать таксисти, особливо у вечірню пору, - каже чоловік. - Буває так, що маршрутка немає місця, тоді зупиняється так, що перекриває дорогу для проїзду. Також дуже часто паркуються на зупинці на вулиці Київській. Ну а в решти місцях такі порушення теж трапляються, але вони епізодичні.
Ростислав Остап’юк стверджує, що чимало людей, в тому числі і водіїв, добре не знають правил дорожнього руху.
- Був у мене недавно один випадок, - розповідає пан Ростислав. - Підібрав пасажира в одному з сіл Козівського району. Чоловік хвалиться, що він теж водій і часто їздить. Однак коли приїхали до Тернополя, просить зупинитися саме на зупинці. Та ще й незадоволений, мовляв чого ти мене так далеко везеш?
Слід зауважити, що згідно з правилами дорожнього руху, на зупинках громадського транспорту заборонено паркування чи просто зупинка для інших видів транспорту.
Тобто, якщо зупинки для маршрутних автобусів та тролейбусів, значить там мають зупинятися тільки ці два види транспорту. Ця заборона діє і для таксистів. Таксисти мають право для посадки чи висадки пасажирів зупинятися у відведених для них місцях, або ж у будь-яких інших місцях, де не заборонена зупинка.
- Згідно з правилами дорожнього руху, зупинка і стоянка автомобілів заборонена на відстані ближче, ніж 30 метрів до і після посадкового майданчика, - пояснює начальник сектору профілактичної роботи обласної ДАІ Василь Барановський. - Якщо посадкового майданчика немає, тоді зупинка забороняється на відстані 30 метрів до і після дорожнього знаку, який сповіщає про зупинку.
Василь Барановський таку вимогу, прописану у правилах пояснює тим, що водії маршрутних транспортних засобів повинні мати можливість вільно заїхати на зупинку та виїхати з неї. Інші водії не повинні їм у цьому створювати перешкоди.
Багато водіїв вважають, що якщо на півхвилини зупинитися на зупинці громадського транспорту і включити аварійку, то це не буде порушенням. У ДАІ стверджують, що жодна аварійка у цьому випадку не проїде. Зупинка чи парковка - тільки на відстані не ближче 30 метрів від зупинки громадського транспорту.
За недотримання цього пункту правил дорожнього руху Кодексом України про адміністративні порушення передбачений штраф у розмірі від 255 до 340 гривень.
Автомобілістам також слід пам’ятати, що водії маршрутних транспортних засобів мають перевагу при виїзді із зупинок, у випадку якщо вони обладнані заїздними кишенями. Тобто, якщо маршрутка виїздить із кишені, її потрібно пропустити.
- Але це не означає, що водій маршрутки раптово рушає, не дивлячись, бо в нього є перевага, - пояснює Василь Барановський. - При виїзді із зупинки він має перевагу, але перш, ніж рушати, повинен переконатися, що відстань від найближчого транспорту є безпечною.
Якщо заїзних кишень немає, тоді водії маршруток не мають переваги при виїзді із зупинки. Тобто, для прикладу, на зупинці на вулиці Збаразькій, у напрямку до “Сонячного”, є заїзна кишеня. При виїзді з неї водії маршруток мають перевагу над рештою транспорту, що слідує позаду.
На зупинці з другого боку, у напрямку від Збаразької до Центру, заїзної кишені немає. А це значить, що водії маршруток не мають переваги у випадках, коли вони при виїзді із зупинки, щоб обминути перешкоди, виїжджають на ліву смугу.
Згідно з Кодексом України про адміністративні порушення, штраф за ненадання переваги громадського транспорту, у випадках якщо він слідує із заїздних кишень, становить від 425 до 510 гривень.
Начальник сектору профілактичної роботи обласної ДАІ Василь Барановський стверджує, що проблема з паркуванням автомобілів на зупинках громадського транспорту у Тернополі є, такі порушення трапляються, але вони не є масовими.
№ 18 від 30 квітня 2025
Читати номер
Согласно ДСТУ 4100-2002 для определения таких мест применяются знаки 5.41-5.44. Таким образом, в случае отсутствия знаков 5.41-5.44 на посадочной площадке, последняя не может считаться таковой для маршрутных транспортных средств.
По місту можна було б по 500-700 протоколів по 255 грн. на добу писати, а це близько 4 млн.грн в бюджет на місяць. Га? Слабо?