Транспортними протестами відзначився листопад 2018 року у Тернополі. А все через невиправдане підняття тарифів на проїзд у громадському транспорті. 1 листопада проїзд у тернопільському транспорті зріс в ціні майже вдвічі. Ця новина, наче грім серед ясного неба, шокувала пасажирів.
Тернополяни виходили на акції протесту, бойкотували маршрутки, ходили пішки на роботу, підвозили одне одного на авто, вийшли на транспортне віче. Врешті домоглися, аби міськрада повернула старий тариф, поки не буде економічного обгрунтування. Таке “покращення” було ненадовго, міськрада знову встановила новий тариф, за яким ми їздимо і сьогодні.
Тернополяни за період транспортної кризи тернополяни зуміли зорганізуватися і стали прикладом для всієї України. Давайте разом пригадаємо, як відбувалася транспортна революція у Тернополі.
Нові тарифи прийняли на засіданні виконкому Тернопільської міської ради у вівторок, 30 жовтня. Діяти вони почали з 1 листопада.
Для пасажирів, які розраховуються готівкою, проїзд повинен був становити 9 грн у маршрутці, 8 грн у тролейбусі. Тоді як раніше було 5 і 4 відповідно. Дешевшим проїзд мав бути для власників персоніфікованого електронного квитка та карти тернополянина.
Соцмережі вибухнули обуренням з приводу такого рішення виконкому, користувачі писали, що таке підняття тарифів є невиправданим, адже наше місто не є великим і маршруткам не доводиться долати великі відстані. Таке «покращення» суттєво б’є по кишені тернополян. Адже зарплати у нашому місті одні з найнижчих у країні. До того ж із ростом ціни за проїзд якість перевезення не покращується. Пасажири масово нарікають на хамство водіїв, бруд у маршрутках та їх поганий технічний стан.
Ми оголосили флешмоб: #пішки_на_роботу. Скажіть «ні» маршруткам і тролейбусам! Мета флешмобу - привернути увагу влади та громадськості до необґрунтовано підвищених тарифів на проїзд у громадському транспорті Тернополя.
Читайте також: Ми прийшли #пішки_на_роботу! Працівники RIA Media підтримали флешмоб проти тролейбусів і маршруток
"Нехай ні дощ, ні холод не спинять нас". Як тернополяни підтримують флешмоб #пішки_на_роботу
"Надал, геть!" Тернополяни вийшли на транспортне віче
Акція проти нових тарифів на проїзд у громадському транспорті Тернополя відбувалась у неділю, 4 листопада на Театральному майдані. Люди вимагають зменшення тарифів на проїзд у громадському транспорті. Підтримали акцію прийшли понад тисячу тернополян. Останній раз така кількість людей збиралась на Театральному майдані під час Євромайдану.
Зранку 5 листопада тернополяни прийшли на протест під міськраду. Врешті виконком скасував нові тарифи на проїзд у транспорті і вирішив, що з 6 листопада повертаються старі тарифи на проїзд у громадському транспорті.
#Підвезу. У соцмережі поширюють новий флешмоб
Через саботаж перевізників, які не вийшли на маршрути 5 листопада, тернополяни знайшли вихід із ситуації. Одні підтримують флешмоб #пішки_на_роботу, інші – створили новий – #підвезу! Водії авто зранку почали підвозити тернополян, яких зустрічали по дорозі. Щоб було зручно і водіям, і пасажирам, у соцмережі «Фейсбук» утворили групу «Підвезу, Тернопіль». Тернополян закликають долучатись до групи і домовлятись про спільні маршрути.
Читайте також: Тернополян підвозять на роботу депутат, суддя та поліцейська
"Тернопіль без маршруток чудовий". На саботаж перевізників соцмережі відреагували жартами і флешмобами
Спецоперація у маршрутках: ми порахували, скільки водії заробляють “наліво”
На те, що водії маршруток не видають квитків під час розрахунку готівкою, часто скаржаться пасажири. Про отримані неофіційно гроші, крім водія і пасажира, ніхто не знає. Відповідно кошти, отримані за проїзд, ніде не фіксуються і можуть потрапити у кишені водія чи перевізника. Скільки може таким чином заробити водій, перевірили журналісти “20 хвилин”
Як виявилося, не без гріха усі водії. За годину роботи вони можуть заробити лівих 100-200 грн.
Нові тарифи на проїзд у громадському транспорті прийняли 15 листопада рішенням виконавчого комітету. У дію вони вступили з 17 грудня. Вартість проїзду у тролейбусах становила 5 гривень, незалежно від форми розрахунку, тобто як при оплаті «Картою тернополянина», електронним проїзним квитком, так і при готівковому розрахунку, а у маршрутних таксі та автобусах тариф - 6 гривень для усіх пасажирів як при безготівковому розрахунку, так і при сплаті готівкою. А з 20 грудня вступили в дію диференційовані тарифи, коли вартість оплати за проїзд готівкою подорожчала на гривню. За винятком «Карти тернополянина» та неперсоніфікованого електронного квитка. Мета такого рішення, за словами чиновників, - максимальне виведення готівки з обігу та облік реального пасажиропотоку. Однак для більшості тернополян такі тези – далеко не аргумент. Кажуть, ціна проїзду зросла, а сервіс як був ніякий, такі лишився. Та на жаль, люди продовжують їздити громадським транспортом, бо як кажуть, вибору немає...
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 38 від 18 вересня 2024
Читати номер