Я належу до цієї частини жителів нашого міста, які часто критикують дії місцевої влади та, час від часу, приймають участь в протестних акціях. Відповідно не рідко чую: "все вам не так", "тільки б критикувати, а позитивних змін не хочете бачити" і т.д. Але по мірі своїх скромних сил намагаюсь думати критично та оцінювати ситуацію об'єктивно, тому спробою пояснити, чому для мене "не так".
Насамперед слід визнати, що ми живемо не в чорно-білому світі і при бажанні в будь-кому можна знайти свої плюси та мінуси. Наш міський голова в купі із заступниками та депутатським корпусом безперечно мають в свої діяльності позитивні приклади. Більш того, в цій "компанії" можна знайти цілком пристойних людей, які не помічені в "мутних схемах". Щоправда, на жаль, в свідомості громади весь негатив пов'язаний з діями місцевої влади поширюється також і на них.
Так от, на фоні деяких зрушень, ми бачимо дії, які не тільки нівелюють позитивні досягнення влади (наприклад, окремі проекти з благоустрою), але вганяють місто у великий мінус.
Я не буду зараз писати про все, наведу лише те, що є визначальним для мене.
1. Відсутність стратегії розвитку міста. Ні, на папері вона звісно є. Але в реальності ми спостерігаємо зворотнє.
а) Хаотична забудова. ТРЦ і житлові будинки зводяться без врахування транспортного трафіку, відведення необхідної кількості місць під парковку автомобілів, навантаження на комунікації і т.д. Про МАФи взагалі мовчу.
б) Замість створення передумов для вирішення проблем, які виникатимуть в майбутньому, приймаються рішення, які їх посилюватимуть. Тут дуже показовим прикладом є нове будівництво на вул. Бродівській, зі сторони колії, в районі однієї з найбільш завантажених транспортних розв'язок (вулиці Бродівська/Крушельницької/Збаразька/Дивізії Галичина) https://te.20minut.ua/…/na-brodivskiy-rozpochali-nove-budiv…. Наскільки мені відомо, на земельній ділянці, на якій ведеться забудова, передбачалось провести розширення згаданої розв'язки для збільшення транспортного трафіку. Вже зараз там майже постійні затори, а при збереженні існуючої тенденції до зростання транспортних засобів, ситуація тільки погіршуватиметься. Потенційне розв'язання проблеми знищили видавши дозвіл на будівництво.
2. Тернопіль перестає бути містом «для життя». Комфортність та безпечність міста для жителів і гостей має тенденцію до зниження вже не перший рік.
а) Знищення парків та зелених зон. Тут достатньо сказати про найбільш кричущі приклади: «футбольної академії» в парку Національного Відродження чи новий проект із відпочинковою зоною в парку Шевченка (що до останнього, то можете висловити свою думку тут: https://consult.e-dem.tools/consultations/87…). Крім цих, можна ще навести багато прикладів більших чи менших забудов парків міста, яких на даний час вже знищено понад 20 гектарів.
б) Запуск котелень на торфі. Більш докладно про цю проблему та її історію написано тут https://www.facebook.com/groups/1850726535211677/
в) Окремою родзинкою в цій категорії є історія із тернопільською школою мистецтв. Цікаво, в Україні є ще приклади, коли на догоду забудовнику закривали цілу школу?
г) І щоб не втомлювати вас, сюди допишу: засилля зовнішньої реклами (Збаразьке кільце скоро перетвориться в суцільний кількаповерховий рекламний щит), МАФи на тротуарах, стан і вартість громадського транспорту, неоковирні літні майданчики кафе і т.д.
3. Економіка. Як відомо, Тернопіль є одним з аутсайдерів в економічному розвитку серед обласних центрів України. Але це ще пів біди. Гірше те, що не видно жодного системного вирішення проблеми. Як на мене, місто майже не використовує та не розвиває ресурси, які б могли привабити інвесторів та сприяти економічному розвитку. Вся історія з інвесторами зводиться до способів вирішення земельних питань серед вузького кола зацікавлених осіб. Якщо в когось є приклади успішних інвестиційних проектів в Тернополі не пов'язаних із комерційною та житловою забудовою, поділіться, буду вдячним.
Здається нічого не пропустив. Хоча і цього, більш ніж достатньо. https://www.facebook.com/Vitalij.Kudlak