- Однак найчастіше потребують поради батьки першокласників, - зауважує дитячий психолог, психотерапевт Світлана Кухарук. – Адже саме у школі схильні до гіперактивності діти легко перезбуджуються. Такі учні дуже непосидючі, часто конфліктують, не слухають учителя.
Серед гіперактивних дітей, за спостереженнями психолога та соціологічними дослідженнями, переважають хлопчики. Із ними пані Кухарук працює за спеціальною методикою, котру підбирає відповідно до віку дитини, її рівня розвитку та інтересів.
- Існують комплекси вправ, котрі допомагають дитині тренувати терплячість, увагу, а найголовніше – вчать працювати за правилами, - пояснює пані Кухарук. – Дитина навчається слухатися, питати дозволу перш ніж щось робити, доводити почату справу до завершення. Інші вправи дозволяють дитині заспокоїти нервову систему.
Періодичність таких занять – двічі на тиждень. Всього в курсі 15-20 занять. За потреби курс повторюють тричі протягом року.
Також психолог рекомендує батькам обмежити перегляд дитиною телепередач і тривалість ігор на комп'ютері до 10 хв. у день. Також бажано уникати гучних масових заходів, частих свят, походів у гості чи відвідин лялькового театру.
- Раз на тиждень піти в ляльковий театр – цілком достатньо, - каже пані Кухарук. – Причому вистава для шестирічних має тривати не довше як півгодини. Інакше дитина перевтомиться. Замість виховного чи розважального ефекту може бути висока температура й істерика. Нерідко батьки з найкращими міркуваннями беруть дитину на якесь гучне свято, а після того увечері не можуть вкласти її спати. Уночі вона часто прокидається, бо перезбуджена.
Натомість психолог рекомендує гіперактивним дітям тривалі – як мінімум до півтора години піші прогулянки. Допомагають заспокоїтися і заняття у басейні. Зате конкурентними видами спорту їм займатися не бажано.
- Такі діти дуже люблять перемагати, - пояснює психолог. – Тому кожен програш сприймають дуже болісно, хвилюються та перезбуджуються.
Також пані Кухарук не рекомендує збирати гіперактивних дітей разом. Їм краще займатися зі спокійнішими дітьми. В ідеалі в групі може бути 1-2 гіперактивні дитини, решта – з іншим типом нервової системи. Тоді заняття будуть ефективними.
- Батькам і педагогам важливо помітити, яке захоплення в гіперактивної дитини найсильніше, - наголошує психолог. – Не варто змушувати їх до занять у тих позашкільних гуртках, де їм нецікаво. Краще знайти таке заняття, що їх насправді захопить. А кожен виріб, виготовлений дитиною власноруч, тримати на видноті, аби дитина бачила, що її зусилля належно оцінили.
Також батькам варто бути обережними, вирішуючи завести вдома якусь тваринку. Деякі гіперактивні діти можуть на собаку чи кішку вихлюпувати свою агресію. Інші, навпаки, граючись із нею, стають спокійнішими.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 18 від 1 травня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous