Наразі камери, які «рахують» пільговиків, можна побачити у маршрутках №19 і №3. Втім, вже є незадоволені, є навіть скарги у прокуратуру.
- Камери спостереження ми встановили у 13 автобусах, - каже ініціатор ідеї, директор ТОВ «Менс-авто» Андрій Намака. – Це дає можливість контролювати водія і пільговика. А також дисциплінує пасажирів, щоб не забували носити з собою посвідчення.
Андрій Намака каже, що інші перевізники дивляться на його ініціативу позитивно. І з часом ще більше маршруток міста облаштують камерами, які стежитимуть за кількістю пільговиків. Просто фірма-розробник не встигає забезпечити всіх обладнанням.
- Тож наразі ми, - як пілотний проект, - каже перевізник. - Дехто з пасажирів обурюється з того приводу, є звернення в прокуратуру і це їхнє право. Але ми теж маємо право встановлювати відеоспостереження в маршрутках так, як і в інших приміщеннях. Відповідно до цього розміщуємо попередження, що у салоні ведеться відеоспостереження.
Дехто з пасажирів боїться показувати посвідчення перед камерою, мовляв на їх прізвище можуть взяти кредит, додає Андрій Намака.
- Але ж у посвідченні нема таких даних, - каже він. - Тай зйомка, зроблена на відстані трьох метрів, не дозволяє все розібрати. Просто сам факт демонстрації посвідчення пільговиком перед камерою є доказом того, скільки пільговиків за день провіз водій. Це перш за все контроль для водія.
Раніше у маршрутці № 19 працював сканер, за допомогою якого перевізник перевіряв, чи не підроблені документи у пільговиків. Камера ж такої можливості не дає, вона фіксує лише сам факт проїзду пільговика та наявність у нього посвідчення.
- Сканер набагато кращий, ніж камера, - каже Андрій Намака. - І він би прижився. Але ми відмовилися від цієї ідеї на користь пільговиків, які випадково не взяли з собою посвідчення, але і без цього документу зрозуміло, що людина має право на безкоштовний проїзд. Приміром, є старенька бабуся і зрозуміло, що вона пільговик. Камера її зафіксує і це факт, чого не можна зробити зі сканером.
До речі сканер був дуже ефективний тим, що власники липових посвідчень просто боялися їх пред’являти, додає пан Намака.
Начальник управління транспорту Ігор Мединський підтверджує, що фіксація пільговиків камерами спостереження – це ініціатива перевізника. Втім, посадовець дивиться на ініціативу позитивно.
- Камери фіксують, щоб не було брехні та зловживання збоку водіїв, - каже пан Мединський. - Приміром, прийшла скарга на водія, що він взяв пільговика і можна перевірити так це чи ні і хто був правий.
- Проте люди подали в прокуратуру. Ми чекаємо на результат. Але думаю цього не заборонять, - каже Ігор Мединський.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 18 від 1 травня 2024
Читати номер
Анонім
1)чи липове посвідчення чи справжнє
2) якщо ще десь працює- хай платить гроші
3)якщо має хворе серце чи погане здоровя ЗАБОРОНИТИ ЇХАТИ В МАРШРУТЦІ ВЗАГАЛІ НАВІТЬ ЗА ГРОШІ...бо часто вмирають під час тої їзди а це підриває психічний стан водія та оточуючих.
Anonymous
Анонім
Анонім