Вони ініціювали "круглий стіл", аби обговорити цю ідею. Втім, на це обговорення 7 квітня прийшли лише представники ЗМІ та громадських організації. Посадовці не з'явилися. Проте ініціатори сподіваються, що тема отримає широке обговорення і врешті приверне увагу міської влади. До того ж, активісти планують подати офіційні звернення в управління транспорту міськради. Вони також хочуть звернутися за підтримкою до молодіжного міського голови, правоохоронців і муніципальної міліції.
- Здається, що ця проблема - не дуже актуальна. Кожен подумає — це стосується лише молоді, - каже один з учасників проекту Олег Синовець. - Але насправді вночі транспорт потрібен багатьом тернополянам. Адже людям часом потрібно добратися на залізничний вокзал, автовокзал, з нічної зміни.
Олег Синовець побував у багатьох містах України та за кордоном. Каже, що проблему нічних маршрутів дехто вирішив уже давно.
- Нічний громадський транспорт є в Києві, Севастополі, Вінниці, Житомирі, Харкові, Чернівцях і Кременчуці, - розповідає юнак. - Приміром, у Кракові, де 800 тисяч населення, є вісім нічних автобусних маршрутів і два додаткових. Тобто на 100 тисяч мешканців — один маршрут. Для Тернополя в такому випадку доцільно ввести два-три нічних маршрути.
У такий спосіб можна буде подолати монополію таксистів, вважають учасники проекту.
- У нічний час у місті не має бути лише один вид транспорту, - каже пан Синовець. - Людина повинна мати можливість вибирати — таксі чи громадський транспорт.
Світова практика показує, що запровадження нічних маршрутів рідко буває рентабельним, додає Олег Синовець. Але влада, на його думку, повинна замислитися про зручності для жителів міста. До того ж, ціну проїзду у нічний час можна відрегулювати, зробивши її дещо вищою. Це все одно буде дешевше, ніж плата за таксі.
- Знаю таких людей, які не мають можливості взяти таксі, а тому змушені ходити вночі пішки, - додає пан Синовець. - Приміром, для студента таксі нині - дороге задоволення.
Учасники проекту кажуть, що досліджували найбільш оптимальні тролейбусні маршрути, які підійшли б для роботи у нічну пору — з 22.00 до 6.00.
- Із усіх маршрутів, які діють у місті, для роботи уночі підійде №11. Адже цей рейс охоплює багато мікрорайонів, - одна з учасників проекту Юлія Ковальчук (21 р.) - Проте було б добре, якби тернополяни знали чітко, о котрій годині тролейбус буде на кожній зупинці. Тоді люди зможуть розрахувати свій час. Тролейбуса раз на годину буде цілком достатньо.
До речі, місцеві підприємці також можуть підтримати цю ініціативу. Адже часто вони змушені винаймати таксі, аби їхні працівники добралися уночі додому.
Про ініціативу запровадження нічних маршрутів громадського транспорту знають в управління транспорту міськради. Наразі фахівці цього управління вивчають доцільність таких маршрутів та їх рентабельність, повідомили у відділі зв'язків із громадськістю міськради.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 19 від 8 травня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous
Anonymous