- Мій перший транспортний засіб - це мопед «Карпати», - розповідає тернопільський байкер Сергій Беляєв. - Пам’ятаю, дідусь приніс його у мішку. Ми тоді крутили мопед усім селом. Перш ніж їздити, потрібно було його відремонтувати. Було це ще десь на початку 2000-х.
Тернополянин Сергій Беляєв уперше за кермо мотоцикла сів у 11 років. Вчився їздити у селі, коли гостював у дідуся на канікулах.
- Каталися на старих вітчизняних мотоциклах, - пригадує Сергій. - Спочатку їх довго ремонтували, а потім їздили. Про хороші японські мотоцикли і мріяти не могли. Ми тоді їх бачили хіба що на жуйках Turbo.
Тепер Сергій їздить мотоциклом Honda. Каже, що автомобіль його не цікавить як транспортний засіб. Якщо потрібно, то користується громадським транспортом або потягом для далеких поїздок.
Чоловік мотоциклом їздить на роботу, а також багато мандрує.
- Взимку на роботу ходжу пішки, - додає він. - А з кінця березня до початку грудня їжджу мотоциклом.
Любить їздити повільно і довго
Чоловік жодного дискомфорту під час поїздок вулицями міста не відчуває. Він зазначає, що останнім часом суттєво зріс рівень культури у водіїв.
- Мій мотоцикл великий, червоний, відразу ж впадає у вічі, - сміється Сергій. - Тож його важко не помітити. Мабуть, тому я ніколи дискримінації на дорогах не відчував. Водії автомобілів до мене ставляться, як до рівноправного учасника дорожнього руху. Але одного разу я пересів на чужий маленький мотоцикл. Був неприємно вражений. На кожному світлофорі кожен водій автомобіля намагався мене обігнати, відтіснити. Я тоді зрозумів, що до більшості мотоциклістів автолюбителі ставляться зверхньо. Щоправда, варто зазначати, що за останні три роки рівень культури у наших водіїв суттєво зріс.
Сергій Беляєв додає, що як мотоцикліст ніколи не мав особливих проблем із даішниками - як у дитинстві, коли катався без водійського посвідчення, так і у дорослому віці.
- За все життя мав тільки три штрафи, - каже Сергій. - Та й то два з них за дрібні порушення. А третій - за те, що не зупинився перед знаком „Стоп”.
Сергій каже, що не є любителем швидкісної їзди.
- Моя найбільша швидкість - це 280 км/год, - розповідає байкер. - Це було на трасі Київ - Одеса. Але з такою швидкістю їхав лише один раз. Звісно, було трохи страшно. Напевно, можна поставити собі галочку в питанні швидкості і забути про це. Бо взагалі я не є любителем швидкісної їзди. Люблю їздити повільно і довго.
Мандрівникам завжди допомагають
Влітку Сергій постійно використовує мотоцикл для туристичних подорожей. За останніх чотири він проїхав більше 60000 кілометрів. Українські Карпати об’їздив повністю. Кілька разів бував у румунських горах. Багато мандрівок здійснив у Білорусь та Росію. Найбільш тривала поїздка Сергія - у Мурманську область Росії.
- Два роки тому їздили у місця за 160 кілометрів від Мурманська, - каже чоловік. - Загалом відстань від Тернополя в один бік склала 3200 кілометрів. Їздив разом із дружиною Наталею. Іноді роблю вилазки з друзями. Але всі тривалі подорожі здійснюю разом з дружиною. У дорозі люди завжди охоче відгукуються на прохання про допомогу - і в Україні, і за кордоном, в тому числі й у Росії. Бувало таке, що людина не може нам допомогти, але вона шукає тих, хто міг би зарадити нашій проблемі.
Цього року Сергій Беляєв поки що не має чітких планів на туристичні подорожі. Можливо, поїде у Молдову на відкриття мотосезону або ще раз у Румунію.
Каже, що після подорожчання пального доведеться їздити менше, а працювати більше.
- Але їздити все одно буду, - каже він. - Якщо людина хоче, то і на гору вийде. А якщо не хоче, то й з гори не злізе.
Ремонтує сам
Сергій отримує задоволення не тільки від поїздок, а й від копирсання у мотоциклі.
- У своєму мотоциклі я знаю, де закручений кожен болтик, - каже він. - Завжди ремонтую його сам. Ми з друзями маємо майстерню, де лагодимо свої мотоцикли і за потреби можемо іншим допомогти.
Останнім часом зростає популярність мотоциклів, як виду транспорту. Зокрема, байкерство набуло такої популярності, що його важко назвати рухом неформалів.
Тож молодь часто буває перед вибором, який мотоцикл придбати і скільки для цього потрібно грошей.
- Загалом щось порадити неможливо, - каже Сергій. - Адже вибір мотоцикла - справа дуже індивідуальна. Асортимент зараз дуже великий - від дешевих китайських до дорогих престижних марок. Єдине, що можна порадити початківцям, - купити дешевий китайський мотоцикл. На жаль, навчальної їзди без падінь не буває. Тож якщо впадете і погнете його, це буде не так затратно. Окрім того, у багатьох випадках любов до мотоциклів швидко минає. Буває, хтось поїздив і зрозумів, що це – не для нього. У комусь просто захоплення минуло. Тому краще починати з дешевшого транспорту. Коли людина зрозуміє, що захопилася мотоциклами всерйоз і надовго, можна обирати дорогу і престижну марку.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер