Колись один розумний даішник мені розповідав, що на українських дорогах існує важлива проблема – конфлікт швидкостей.
Суть її полягає в тому, що є у нас багато автомобілів, для яких 80 км/год – то не швидкість. Є автомобілі, для яких 80 км/год – це вершина можливостей. А є і такі ретро-авто із 80-их та перевантажені вантажні авто, які і 60 км/год витиснути не можуть.
Так ось, усе це транспортне розмаїття опиняється на одній дорозі, де є лише по одній смузі в кожному напрямку. Внаслідок цього і виникає конфлікт швидкостей.
На практиці це виглядає приблизно так.
Траса Львів-Тернопіль. Ранок. 7.30. Кілька кілометрів від Львова. У напрямку до Львова їде фургончик напевно з якимсь товаром. За ним фура, а за ним іще з десяток легкових авто.
Обігнати нема як, бо зі Львова теж потік транспорту пристойний. Та ще й женуть тепер по відремонтованій дорозі, як навіжені.
Хтось покірно пиляє за тією фурою та фургоном, бо що поробиш – треба зачекати. А у когось нетерплячка і він пробує іти на обгін.
Одному якось вдалося обігнати, за ним вже й другий рветься. Але не так все просто. Ось і виникають аварійні ситуації, які часом закінчуються аваріями.
Причому такі ситуації спровоковані конфліктом швидкостей часто виникають і на інших менш значимих трасах.
Сьогодні ми тішимося, що дорогу Львів-Тернопіль уже відремонтували, незабаром і Тернопіль-Хмельницький відремонтують.
І це дуже добре. Але, з огляду на теперішню кількість транспорту, дороги між обласними центрами варто робити ширшими, де це можливо. У межах населених пунктів не особливо розженешся із розширенням, а от за населеними пунктами по дві смуги у кожному напрямку зробити було б цілком реально.
Саша Крест
Ігор Дуда reply Саша Крест